Arte textile / Pictură

Prof. Gyori Kinga

Baia Mare

  • La cercul de arte textile utilizarea diverselor materiale de artă clasice (pensule, acuarele, tempera ) şi materiale netradiţionale ( materiale textile, aracet, sfoară), instrumente şi tehnici mixte vor ajuta elevii să însuşească arta comunicării ideilor şi mesajelor vizuale, să rezolve probleme şi concepte complexe, pe care nu le pot reda verbal.

  • Cercul de arte textile nu are scop formarea artistului plastic sau a unui meşteşugar,care posedă iscusit o tehnică sau alta, şi nici formarea copiatorului care poate copia perfect realitatea care îl înconjoară, dar este un instrument de culturalizare, sensibilizare, formare a unui dialog dintre copil şi lumea artelor, totodată contribuind la formarea capacităţilor pro-active şi creative.

  • Cercul de arte textile ajută la dezvoltarea perceperii vizuale, forma principală de percepere a realităţii înconjurătoare (90% din informaţia utilizată în activitatea omului este recepţionată de analizatorul vizual)

  • - memoriei vizuale

  • - gândirii imaginare, spaţiale, artistice;

  • - sistemului ochi-creier-mână, funcţia emisferei drepte a creierului , structurii psihice ce stau la baza activităţii constructiv-artistice

  • - imaginaţia şi creativitatea plastică

  • - sfera afectivă şi sentimentele omului ce contribuie la stabilirea echilibrului psihologic personalităţii

  • - valoarea incontestabilă a educaţiei artistico-plastice constă în formarea atitudinii fundamentale pozitive a copilului faţă de lumea înconjurătoare şi faţă de alţi oameni

  • - activităţile artistice sunt cele mai eficace în vederea cultivării acestei atitudini de timpuriu